• Grey Facebook Icon
  • LinkedIn Social Icon

 כל הזכויות שמורות- אקאונטפיקס 2017 © 

תקנון

מה זה אישור ניהול ספרים תקין וניכוי מס במקור ולמה זה קריטי עבור כל עוסק?

08

שני האישורים הנ"ל הינם אישורים קריטיים לכל עוסק באשר הוא, מכל סוג - מעוסק פטור ועד חברה בע"מ.
 

מה הם בכלל האישורים האלו?


אישור ניהול ספרים תקין - בעיקרון זה אישור מהרשויות שהעוסק שלכם מנוהל עפ"י הגדרות החוק.
 

אישור ניכוי מס במקור - אישור זה מציג את אחוז מס ההכנסה שצריך לנכות במקור מכל תשלום שמגיע אליכם. ובעברית :
לנכות במקור משמעו להוריד את חלק מס ההכנסה כבר ברגע התשלום מהלקוח שלכם. כמו שמעסיק מוריד לעובד מס הכנסה בתלוש ומעביר אותו במקומו למס הכנסה.
כלומר - כאשר באישור ניכוי מס במקור כתוב - 10% ניכוי מס במקור - זה אומר שמי שמשלם צריך להוריד 10% מהתשלום ולהעבירם לרשויות המס. בפועל ישלם 90% לספק ו-10% לרשויות המס. לדוגמא, אם לקוח אמור לשלם 10,000 ש"ח, הוא יעביר לכם 9,000 ש"ח ו-1,000 ש"ח למס הכנסה בשמכם.

 

אז למה קריטי שיהיו לי את האישורים האלו?
 

אישור ניהול ספרים קריטי היות והחוק מחייב כל גוף המשלם לגוף אחר לוודא האם יש את שני האישורים הללו.
במידה ואין לנו אישור ניהול ספרים תקין - זה ימנע מאיתנו לעבוד עם גופים המבקשים אישור זה, לרוב גופים גדולים או כל עוסק שמודע לנקודה ומתנהל לפי חוק.

 

אישור ניכוי מס במקור קריטי עבורנו היות ואם באישור שלנו ישנו אחוז מסוים ולא פטור מלא - זה אומר שנקבל מהמשלמים לנו תשלום מופחת ממה שאנו דורשים בגובה אחוז זה. ההתאמה לגבי סכומים אלו תתבצע רק בדו"ח השנתי.
*חשוב לציין - לרוב ניתן לעוסקים פטור מלא. 
 

למי לא ניתן?   או לעוסקים חדשים בחודשים הראשונים לעבודתם עד שהרשויות נוכחות שהם מתנהלים באופן תקין, או לעוסקים שיש להם חובות לרשויות המס או התנהלות שוטפת לא תקינה (דבר שעלול לקרות לעיתים בהתנהלות עצמאית ואי הכרת הדרישות המשתנות לפעמים של מס הכנסה).
 

למה חשוב לנו לדרוש ולקבל אישורים אלו מהספקים שאנו עובדים איתם?
 

פשוט - אם אין אישור זה לספק איתו אנו עובדים - קיים סיכוי שרשויות המס לא יכירו בתשלום לספק והתשלום לא ייחשב כהוצאה מוכרת (כלומר, כאילו שילמנו לספק מכיסנו הפרטי ולא מהעסק).
 

קריטי עבורנו לקבל אישור ניכוי מס במקור מכל ספק שלנו לפני התשלום!  היות ובמידה, לדוגמא, לספק יש ניכוי מס במקור של 30% ואנו לא וידאנו זאת, ביום בדיקת ספרים ע"י רשויות המס ידרשו מאיתנו לשלם את ה-30% האלו שהיינו אמורים לקזז מהספק..

 

נכון שבחשבוניות של 100 ש"ח זה לא כזה קריטי. אבל בחשבונית של 10,000 ש"ח זה הרבה מאוד כסף וכבר נתקלנו במקרים חמורים יותר שרשויות המס באו בדרישות של אלפי שקלים. כמו במרבית המקרים "לא ידעתי" לא תופס כהסבר. הרשויות יכריחו אותנו לשלם.
 

איך מקבלים את האישורים האלו עבור הספקים איתם אנו עובדים?
ניתן להוציא אותם בשתי דרכים - 
לבקש מהספק שיעביר לנו אותם, או להוציא אותם בעצמנו דרך אתר מס הכנסה בקלות - חיבור לאתר רשות המיסים.

 

בכל מקרה החוק מגדיר את האחריות עלינו. הגורם המשלם, ולא על מקבל התשלום.