top of page
אקאונטפיקס לוגו.png

הצהרת הון - כל הטיפים הכי חשובים כשממלאים לבד

הצהרת הון היא דרישה של הרשויות לשיקוף המצב הכלכלי שלך (ושל כל משפחתך). 
ההצהרה תמולא עבור כל התא המשפחתי במידה ואתם נשואים (ומופיעים כך בתעודת הזהות).

למעשה אתם רשומים ביחד במס הכנסה, והנכסים שיש לפרט הם גם של המצהיר וגם של בן/בת הזוג למרות שיתכן והוא/היא אינו בעל עסק עצמאי.
בשביל להבין יותר מהי בעצם הצהרת ההון - ניתן בעמוד שלנו באתר -
https://www.accountfix.co.il/hatzharathon

עכשיו, הבה וניגש לאיך - איך ממלאים ומגישים את הצהרת ההון :

coffee-2608864_640.jpg

חשוב - למי שזה לא הצהרה ראשונה - השוואה להצהרה הראשונה או הקודמת

ראשית המלצתנו החמה - מי שזו הצהרת הון שניה שלו - לעשות זאת עם איש מקצוע.
אבל אם החלטתם להגיש בכל זאת, וכבר הגשתם פעם הצהרה בעבר - חשוב מאוד בטרם אתם מתחילים למלא את ההצהרה, לבדוק ולקחת מולכם את ההצהרה הקודמת. 
הסיבה לכך היא שמטרת הצהרת הון היא להשוות ולראות האם נצבר הון לא הגיוני מאז ההצהרה הקודמת שלכם.
מה הכוונה?  במידה ויש פער גדול ולא מוסבר בין ההצהרה הנוכחית לקודמתה, רשויות המס ירצו לדעת איך ההון שלכם גדל כל כך, ולכן חשוב ביותר לוודא מראש שיש לנו את כל ההסברים והאסמכתאות לפער.

תאריך ההצהרה

חשוב ביותר לשים לב! 
לאור הרבה טעויות של אנשים שלא הבינו נקודה מהותית זו - 
ההצהרה אמורה להיות ממולאת עם נתונים תואמים לתאריך שהיא מתייחסת אליו - לרוב ה-31/12 של השנה שנסתיימה.
כך שאנחנו צריכים למלא את ההצהרה כאילו אנחנו עכשיו בתאריך זה (31/12).
לדוגמה - אם קנינו רכב ב-3/1 השנה, וההצהרה היא לשנה קודמת - אין אנו צריכים להצהיר על הרכב.

 

מילוי פרטים אישיים 

מילוי פרטי פקיד השומה שלנו - יופיע על המכתב שבו נשלחה אלינו הדרישה להצהרת ההון.
במידה ולא יודעים - התקשרו לפקיד השומה הרגיל שלכם ובקשו לדעת מה למלא שם. 
במקרה הכי גרוע תמלאו זאת בעת ההגשה.

מה לא צריך למלא ? 

בהצהרה שני חלקים עיקריים :

חלק של עסק בו לא נערך מאזן (מופיע בדו"ח כפרק 1 - שורה 21), ועסק שבו נערך מאזן (מופיע בדו"ח כפרק 2 - שורה 66).

בעסק שבו נערך מאזן - הכוונה לרוב היא לעסק שהנהלת החשבונות שלו היא דו צידית - כמו של חברה (או לעוסק מורשה גדול - עם מחזור של מעל מיליון וחצי ש"ח בשנה).

בהנחה שאין לכם מושג מה זה אומר בכלל - אתם צריכים למלא רק את "עסק שבו לא נערך מאזן" (פרק 1), ולדלג על חלק 2.

בחלק 1 אמורים למלא את כל הדברים שדיווחתם בטופס פחת (אם לא ברור לך במה מדובר - פשוט אפשר לבקש מהרו"ח שישלח לך).
 

מה עושים כשאין מקום (יש יותר מדי דברים 😉)

אם יש לנו יותר מדי דברים, ברכוש, בקופות החסכון, ברשימת ניירות הערך - נרשום או נצרף את הפירוט של הכל בדף נפרד,
ונקרא לו " נספח א' " (ואח"כ ב' ג' ו-ד'), 
ובהצהרה עצמה נרשום "פירוט בנספח א' ", ואת הסכום הכולל (שחייב להיות תואם לסה"כ הסכומים בנספח).

אם יש לנו דברים שאין לנו את מחירם/ערכם - אפשר לכתוב שבדקנו/ידוע/זכור לנו, ולרשום בצד שנרשם על בסיס הצהרה.

מילוי דיגיטלי הצהרת עוסק פטור
save-4666418_640.jpg

ועוד כמה טיפים קטנים רגע לפני שמתחילים 

כל דבר שאין לך מסמך "הוכחה" לגביו , שקנית, קיבלת או נתת במתנה, ויתכן והעלה את ערכו מאוד,
מומלץ לרשום איזושהי הצהרה עצמית על סכום הקנייה + תאריך + "השקעות" נוספות (שיפוץ למשל) אם היו ובכמה.
זה חשוב למקרה שבהצהרת הון שנייה, אם יווצר רווח גדול, יהיה לך הסבר טוב למספרים ומאיפה "צמח" ההון.

עד כמה שזה נשמע מוזר - ממלאים פה את המחירים ששילמת כשקנית, ולא כמה ששווה היום.

 

מה הכוונה ?
אם קנית דירת 4 חדרים, במרכז ת"א, לפני 20 שנה - עדיין נרשום את המחיר ששילמנו אז - 230,000 ש"ח, 
או קומיקס שהפך בינתיים פריט לאספנים ב-EBAY - נרשום את ה-8.5 ש"ח (בלי מעמ..) ששילמנו באילת לפי 12 שנה..

 

חשוב - לא לשכוח!
בכל שורה שרושמים משהו - חשבון בנק, דירה, רכב - חובה למלא סכום.

 

אם קיבלת במתנה - צריך להבדיל בין מתנות בכסף ובין מתנות בשווה כסף.
מתנות בכסף, נאמר מההורים 50 אלף שקל, או מתנות לחתונה, יש לרשום את הסכום שקיבלנו.
אם קיבלת רכוש, נניח דירה או מכונית, יש לרשום - אבל בשווי אפס. כמו בירושה.

 

בשורה התחתונה - עליך לפרט את כל רכושך, בן/בת זוגך וילדיך עד גיל 18 נכון למועד ההצהרה.
כל מה שהתקבל וכעת שייך לך - חשוב מאוד שירשם.

רשימה ראשונית של המסמכים והנתונים שיש להכין להצהרת הון :

1. אישור יתרות מכל חשבונות הבנק עד ליום התאריך הנקוב בהצהרה.
 
2. אישור להצהרת הון מכל קופות הגמל, פנסיה, השתלמות וביטוחי חיים עד ליום התאריך הנקוב בהצהרה.
 
3. אישור תוכניות חיסכון, ניירות ערך בבנקים ובחברות ביטוח עד ליום התאריך הנקוב בהצהרה.
 
4. אישור על הלוואות ומשכנתאות עד ליום התאריך הנקוב בהצהרה
 
5. ציוד ורכוש (כולל תכולת בית - מוצרי חשמל, תמונות, שטיחים, תכשיטים וכדומה) שעלותו המקורית מעל 3,000 ש''ח.
 
6. חוזה נכסי מקרקעין בבעלות או בבעלות חלקית (כולל דירת מגורים).
 
7. רשימה של חייבים - הכוונה לכל מי שחייב לך כסף (אם יש כאלו).
 
8. צילום רישיון רכב וחשבונית קנייה/הסכם רכישה של כלי רכב שבבעלותך ובבעלות בן/בת זוגך.
 
9. כל אישור על נכס או חוב אחר שיש לך ואתה חושב שיכול להיות רלוונטי.

 

 

 

זה בדיוק מה שהטמפלט עושה עבורכם - "מתרגם" לכם את ההצהרה בשפה פשוטה וקלה מ"חשבונאית לעברית".

 

וכמובן גם אנחנו פה כתמיד לכל מה שנדרש,
בכל נקודת זמן בה תרצו להעזר בנו.

bottom of page