• אקאונטפיקס

מתי מוציאים מה - הכנסות - חשבונית, קבלות, חשבונית אונליין, חשבונית דיגיטלית

תודה שקנית! שנייה, מוציא לך קבלה..

רגע… חשבונית מס?

שנייה, אני רק בודק משהו עם הרואה חשבון שלי.


בתור עצמאים להרבה מהמעשים שלנו יש השלכות כלכליות,

מה שמחייב אותנו לדעת להתנהל נכון, וחכם.


הפעם נעבור יחד, בצורה פשוטה, ובעברית ולא בחשבונאית,

על איזה מסמך מוציאים ומתי, ואיך לארגן את הכל פשוט ובצורה חכמה.


המסמך הראשון שממש כדאי לנו להכיר הוא דרישת תשלום/חשבונית עסקה.

זהו "מסמך" שרלוונטי לכולנו.

אם הלקוח טוען שהוא חייב מסמך כתנאי לתשלום (משהו כמו "חייב קבלה כדי להעביר להנהלת חשבונות של החברה שישלמו לך") - ניתן להוציא חשבונית עסקה או דרישת תשלום.

זהו בעצם מסמך לא חשבונאי, לא מוכר רשמית ע"י רשות המיסים, אבל עושה סדר להנהלת החשבונות.

בטח שלכם.

יש המתעקשים שבלי חשבונית/קבלה לא ישלמו לכם - חשוב שתכירו :

א. זה לא חוקי מצד מקבל השירות.

ב. זה קורה כי לרוב לארגון המבקש אין "כוח" לרדוף אחריכם כדי לקבל את החשבונית/קבלה לאחר ששילם,

אותם הוא חייב כדי להצהיר על ההוצאה.


המסמך השני הוא קבלה.

על כל תשלום שאנחנו מקבלים, לא משנה איך שילמו לנו (שיק, מזומן, העברה, ביט או בבוטנים) - עלינו להוציא קבלה.

קבלה מופקת מיד עם קבלת התשלום בפועל (גם אם מדובר ב-20 שיקים דחויים, או בעסקת תשלומים באשראי) בלי קשר לתאריך מתן השירות בפועל.




עוסק/ת פטור/ה ?

יכולים לעצור פה.

שני המסמכים הבאים יהפכו סופר חשובים לכם רק ברגע שתעברו את תקרת העוסק הפטור ותהפכו למורשים.



עוסק/ת מורשה ?

רגע ריכוז - מה שכתוב פה יכול להיות שווה לכם הרבה כסף.


חשבונית עסקה וקבלה הזכרנו.

לכם יש עוד שני מסמכים חשובים להכיר - חשבונית (שקרויה גם חשבונית מס) וחשבונית מס/קבלה.


אז רגע סדר במושגים :

אם קבלה אנחנו מוציאים ברגע קבלת התשלום בלי קשר למועד התשלום/כניסה לבנק בפועל,

חשבונית מס אנחנו חייבים להוציא כאשר הכסף נכנס בפועל לחשבון שלנו - בין אם סליקת האשראי, בין אם קבלת כסף מזומן או פדיון השיק.

למה קריטי לנו להבין את ההבדל ?

כי לפי חשבונית המס אנחנו משלמים את המיסים - מע"מ ומס הכנסה.


הסבר מהיר ? קיבלתי שיק דחוי.

אוציא קבלה עם קבלת השיק

וחשבונית מס עם הפירעון בבנק.


דוגמא להבהרה כמה קל לטעות וכמה זה יעלה לכם :

סלקתי עסקה של 1,170 ש"ח ב-10 תשלומים (או קיבלתי 10 שיקים דחויים) - אוציא קבלה על התשלום המלא קיבלתי (1,170 ש"ח), אבל חשבוניות עלי להוציא רק כאשר השיקים נפדים בפועל - 117 ש"ח כל חודש.


נו, חוץ מלעבוד בלהוציא מסמכים - מה זה משנה לי ?

שאלה מצוינת.

נזכיר - את המיסים משלמים לפי החשבונית.

כלומר, אם הוצאתי חשבונית על 1,170 ש"ח - בתשלום המע"מ הקרוב עלי לשלם 170 ש"ח למע"מ.

זוכרים ? קיבלתי 10 שיקים של 117 ש"ח.

כלומר - שילמתי 170, אבל בינתיים קיבלתי רק 117.

עכשיו תארו לכם שכל שאר השיקים חוזרים.. )-:

לא רק שלא הרווחתי - הפסדתי.

לכן חייבים להכיר ולהבין - קבלה עם קבלת אמצעי התשלום, חשבונית עם כניסת הכסף בפועל לבנק.


ואם קיבלתי מזומן ? חייבתי את מלוא שווי העסקה מיד/בתשלום אחד ?

בעיקרון צריך להוציא גם חשבונית וגם קבלה מיד.

אבל כדי להקל יצרו למעשה מסמך מאוחד - המוכר בשם חשבונית מס/קבלה.

מה שהמסמך הזה אומר בעצם - קיבלתי את התשלום + הכסף בפועל ברגע התשלום.


וחוזרת השאלה שנשאלתי מספר פעמים -

אז למה דורשים ממני להוציא חשבונית מס כתנאי לתשלום ?

אני מוציא להם והם בכלל משלמים לי אחרי חודשיים.

כמו שכתבנו בתחילת הפוסט -

1. זה לא חוקי.

2. ללקוח יש אינטרס ברור לקבל חשבונית מס עכשיו - בעיקר כדי לא לרדוף אחרינו לקבל את החשבונית הזו בהמשך + ההוצאה תוכר לו עכשיו.

כך מבחינתו הוא משיג את זה שאני ארדוף אחריו ולא הוא אחריי.

הכירו - החוק לצידכם בנושא.

יחד עם זאת נכנסים פה שיקולים עסקיים הן ברישום ההכנסה עכשיו (האם זה נכון לי או לא לגבי תשלום המע"מ), והן מבחינת השיח והיחסים עם הלקוח שכנראה ינסה כן לקבל חשבונית מס עכשיו, ואנחנו גם יכולים להסתכן באיבוד לקוח בהתעקשות על זה.

אם הלקוח משלם טוב ומהר - זה לגמרי שיקול ענייני לזרום עם הבקשה.



  • Grey Facebook Icon
  • LinkedIn Social Icon

 כל הזכויות שמורות- אקאונטפיקס 2017 ©