• Grey Facebook Icon
  • LinkedIn Social Icon

 כל הזכויות שמורות- אקאונטפיקס 2017 © 

תקנון

  • אקאונטפיקס

עוסק מורשה? רואה החשבון שלך לא רואה הכל

Updated: Jan 7

אחת הבעיות הגדולות של עוסקים מורשים זה שהם בטוחים שאחד התפקידים של רו"ח שלהם זה לראות הכל בעסק - גם את החשבון הבנק.

וכל פעם מחדש הם מופתעים שרוה"ח מראה להם בדוח השנתי רווח,

אבל בבנק - כבר זו פעם שניה שלוקחים הלוואה לכסות את המינוס.


אם ננסה לעשות סדר - הרו"ח יודע לתת לנו נתונים על הרווח שלנו חשבונאית (כלומר הכנסות פחות הוצאות מוכרות שהעברנו לו), שעל פיו נשלם מס הכנסה, ביטוח לאומי ומע"מ -

אבל לא על התכל'ס שנשאר לנו ביד בסוף החודש בבנק לחיות ממנו.


איפה ואיך נוצרים הפערים?


א. פער 1 - חשבוניות מס על תשלומים שנכנסים בשוטף + אלוהים יודע מתי - אם אנחנו מוציאים חשבונית מס, כי הלקוח דרש,

זה אומר ש- גם נשלם את המע"מ של החשבונית הזו בתאריך תשלום המע"מ הקרוב (למרות שהכסף עוד לא נכנס),

וגם שרואה החשבון שלנו רושם את זה כהכנסה בדוח שלו, למרות שהכסף בכלל עוד לא אצלנו בבנק.

זהו פער ראשון בהתאמה - מצד אחד אין כסף עדיין בבנק,

מצד שני ההכנסה רשומה + ההוצאה לתשלום מע"מ היא כבר בתאריך הקרוב...


ב. פער 2 - חשבון מעורב - אישי ועסקי יחדיו - ברגע שאנחנו מנהלים את החשבון העסקי והפרטי ביחד, הסיכוי שמהר מאוד נאבד את הידיים והרגליים גדול במיוחד.

הערבוב הזה לא נותן לנו להבין באמת כמה אנחנו מרוויחים, וזאת בדיוק הסיבה שבגללה לרוב, אנחנו מוציאים יותר ממה שבאמת יש לנו (כי עדיין לדוגמא לא שילמנו את המע"מ).

המצב הזה גורם לבורות מאוד גדולים ומבלבלים,

כשיום אחד הכל נראה מדהים בבנק,

ויום אחרי תשלום הרשויות (מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה) אנחנו בקרשים ולא מבינים איך להתמודד.


ג. פער 3 - הוצאות לא מוכרות - בגדול לרובנו זה די הגיוני שההוצאות שאנחנו מוציאים רשומות אצל רואה החשבון. לכן הרבה מסתכלים על ההכנסות, פחות ההוצאות, וחושבים שלפי זה ישלמו את המע"מ.

בפועל, לא פעם, חלק גדול מההוצאות שלנו הן לא כאלו שמוכרות כהוצאות עסקיות, או מוכרות חלקית בלבד (כמו לדוגמא הוצאות דלק ורכב, שמוכרות ב- 45% בלבד). כך שלמעשה בדוח של הרו"ח חלק מהדברים והסכומים שאנחנו חושבים שהוצאנו - בכלל לא מופיעים.

מה שאומר שאם אנחנו מנסים להבין כמה כסף יישאר לנו ביד בסוף החודש - הדו"ח מהרו"ח לא יעזור (כי על הדלק לדוגמה הוצאנו 100 ש"ח, הרו"ח רשם בדו"ח רק 45...)


אז מה כן אפשר לעשות כדי להבין כמה נשאר לי בסוף החודש?

אם נתחיל ממש בגדול - מעקב ובקרה.

מעקב - להבין מה קורה בבנק - כמה הכנסנו, כמה הוצאנו האמת, ואולי להבין מאיפה "נוזל" לנו כסף בין הידיים.

בקרה - לשלוט ולדעת מראש כמה כסף אנחנו יכולים להרשות לעצמנו להוציא על דברים מסוימים (נניח פרסום) ולא לחרוג מהם.


איך זה יכול לקרות?


א. אופציה א - מעקב ידני שלנו - רישום באקסלים של כל התנועות בבנק ובאשראי, לפחות פעם בשבוע.

ממעקב כזה נוכל להבין כמה אנחנו מכניסים, כמה מוציאים, כמה נשאר לנו ולהיות עם האצבע על הדופק.

לחצו כאן לקבלת טמפלט אקסל למעקב אישי על הכספים בעסק.


ב. אופציה ב - איש מקצוע - להפריט את ניהול הכספים של העסק לאיש מקצוע שינהל לנו את התזרים, יעקוב אחר התנועות בבנק, ויתריע לנו כשמשהו קורה או כשאנחנו קרובים לחריגה מהתקציב שנקבע (מנהל כספים חיצוני).

לחצו כאן לקבלת הצעה לשירות, או בידקו אם רוה"ח שלכם אם (ואיך) מוכן לעשות זאת עבורכם.


ג. אופציה ג - כלי שיעזור לנו לעקוב אחרי הדברים במינימום התעסקות ויתריע לפי ההגדרות שלנו כשאנחנו מתקרבים לבעיה או כשיש משהו חריג (מנהל כספים דיגיטלי).

לחצו כאן לקבלת דוגמה למנהל כספים דיגיטלי - שומר ה(כ)סף שלך.